מגיפת הקורונה הגיעה אלינו בגלים, אבל מה עם הדו – גלגלים? 

תחום הדו-גלגלים הושפע גם הוא רבות ממגיפת הקורונה, בצורה מעט מפתיעה אפילו. נוח הלוי אבגר, מנהל תחום האופנועים מקבוצת לוי יצחק, מספר על כל ההשלכות של מגיפת הקורונה על עולם הרכבים הדו – גלגליים. יש מסתבר הרבה מה ללמוד...

תחום הדו-גלגלים הושפע גם הוא רבות ממגיפת הקורונה, בצורה מעט מפתיעה אפילו. עולם הדו גלגלי, האופנועים ועולם הקורונה נפגשים. היכן הם נפגשים? הם נפגשים במקום של מחסור.

בעקבות מגיפת הקורונה ישנן שתי בעיות קריטיות:

  1. שבבים.
  2. תובלה.

מה שאומר בפועל, מחסור גדול בכלים חדשים. אופנועים חדשים לא מגיעים, ישנם מפעלים שהקטינו את הייצוא ואת הייצור, ואפילו מפעיל אחד או שניים שסגרו בתקופה זו.
מה זה עושה? זה עושה "חגיגה" כאשר מדובר באופנועים יד שניה והמשומשים.

את הכלים המשומשים אפשר לחלק לשני חלקים:

  1. העולם הפרקטי \ המנהלי כמו קטנועים למשל, המשמשים בעיקר לתחבורה.
  2. התחום המרתק, בעיני לפחות, זה תחום אופנועי הפנאי.

תחבורה ציבורית

שוק האופנועים המשומשים והיד שניה בתחום אופנועי פנאי בתקופה זו "חוגג" משתי סיבות: האחת משום שאין כלים חדשים ולכן יש יותר ביקוש לאופנועים יד שניה. הסיבה שניה היא שאנשים לא נוסעים לחו"ל, קשה לצאת לבלות, פחות נוסעים באוטובוסים ובתחבורה ציבורית, ונשאר יותר פנאי אישי.

בפנאי האישי הגענו לאופנועים, הגענו לכלי שטח עם ארבעה גלגלים, כמו Side by Side, טרקטורונים, שוק היד שניה פורח וחוגג, אנשים חוגגים, אנחנו רואים הרבה יותר אנשים בשטח, הרבה יותר אנשים מטיילים עם האופנועים, אנחנו רואים את השוק הזה חי ומתעורר, וכנראה שזה הולך להימשך ככה בשנה הקרובה לפחות. אנחנו רואים את זה ברבעון האחרון, ורואים את זה מתחיל ברבעון הקרוב, וכנראה שזה ימשך בשנה הקרובה, אבל בואו לא נהיה נביאים.

הדבר השני שמעניין, זה איך המפגש בין החשמלי, בין אופנועים וכלים דו גלגליים וארבעה גלגליים כמו טרקטורונים, Side by Side וכאלה, מה שקורה להם בעולם החשמלי.

אז קודם כל יש הרבה פחות מקום לסוללות, וזה אומר שהטווחי נסיעה שלהם הרבה יותר קצרים. בכל מה שקשור לעולם הנסיעה המנהלית, שם יש חגיגה! מצד אחד זה חסכוני ומצד שני כשעיריה קונה קטנועים חשמליים, אז היא יכולה לשווק את עצמה כעיריייה ירוקה.

אם אנחנו לוקחים את כל העניין של תרבות הפנאי, אופנועים חשמליים בשטח למשל, לא ממש עובד. למה לא עובד? אין לנו עמדות טעינה בשטח. יצאת לנסיעת שטח והגעת למצב שנגמרה הסוללה, אתה צריך גרר בשביל לקחת אותו הביתה.

אז למרות שהרבה מאוד אנשים שרוכבים בשטח אומרים "הייתי מאוד רוצה שיהיה לי חשמלי, זה ירוק, זה לא מזהם וזה לא מרעיש", תכל'ס זה עדיין לא ממש פרקטי.
זה כו פרקטי אולי לרכיבת מסלול, לרכיבת כביש, ולמקומות בהם אתה כן יכול להגיע לעמדת טעינה.

צפו בסרטון לכל הפרטים: השפעת הקורונה על העולם הדו גלגלי ורכבי השטח

לרשותכם: מחירון אופנועים אונליין