אני מודה.
בפעם הראשונה ששמעתי על הגעתם של אופנועי "VOGE" לישראל, לא יכולתי שלא לחשוב על מגזין האופנה האמריקאי. התניה פבלובית כזאת, שאין לה באמת שום קשר למציאות. VOGE היא למעשה חטיבת ייצור אופנועי הפרימיום של קונצרן הענק לונסין (Loncin) שהוקמה לפני כשלוש שנים.
לאחר תקופה ארוכה שבה לונסין מפתחת ומייצרת מנועים עבור יצרנים אחרים – היא החליטה לקחת את הידע שצברה ולייצר באופן עצמאי אופנועים שיסתכלו ליפנים בגובה העיניים. זו אכן מטרה יומרנית, אבל כחברה שותפה שמייצרת ומפתחת מנועים עבור יצרני אופנועים כמו ב.מ.וו או אמ.וי אגוסטה – לונסין יכולה להרשות את זה לעצמה.
אופנועים תוצרת סין?
בעבר מוצר סיני היה שם נרדף למוצר זול ולא שווה. מוצר כזה שלא שווה לבזבז עליו את הזמן אפילו לרכיבת מבחן ולא משנה כמה זול הוא לעומת המתחרים. אז ללונ-סינים זה נמאס. הם החליטו לשנות את התדמית הזאת ולעיתים נראה כאילו הם השקיעו באופנועי VOGE את כל הטוב שהם יכלו לדחוף אל תוך תמחור מטרה תחרותי.
מבט חטוף ברשימת המכלולים של שלושת הדגמים שהגיעו ארצה, מלמד על המכנה המשותף שלהם:
- מערכת בלימה עם דיסקים מתוצרת NISSIN
- מערכת מתלים של KYB
- מערכת ABS של BOSCH
מכלולים שאנחנו לא רגילים בכלל לראות באופנועי תקציב.
VOGE 500DS קרוסאובר
דגם 500DS נכנס לקטגוריית קרוסאובר בנפח 500 סמ"ק. יחד אתו בקטגוריה נלחמים על הכיס ועל הלב שלכם גם בנלי TRK50, הונדהCB500X ו-CF MOTO 400GT.
העיצוב של ה-500DS יושב בול על הקטגוריה. מראה אדוונצ'רי משולב עם קצת מהונדה וקצת מ-ב.מ.וו - לא יותר מדי כדי שלא יראה כמו חיקוי, אבל מספיק כדי להבין שיש פה מתמודד רציני בסגמנט.
מתחילים ברכיבה
בעת עלייה על האוכף של ה-DS יש תחושה שהכול נמצא במקום. למרות הגחון והמראה הגבוהים, גובה המושב הוא 815 מ"מ בלבד, מה שמאפשר גם למאותגרי גובה להניח רגל על הקרקע. סיבוב של המפתח בסוויץ' חושף צג TFT מרשים וצבעוני שמשנה את צבעו בהתאם לתנאי התאורה.
בצג ניתן למצוא את כל המידע החיוני הסטנדרטי ובנוסף גם את לחץ האוויר של הצמיגים.
באופן כללי, ה-500DS מאובזר מאוד ובהמשך רשימת האבזור שלו ניתן למצוא גם:
- מתלים מתוצרת KYB - מזלג הפוך מלפנים;
- מערכת בלימה מרשימה מתוצרת NISSIN עם צמד דיסקים מלפנים בקוטר 298 מ"מ, זרוע אחורית מאלומיניום;
- מערכת הזרקה ומערכת ABS – שתיהן מתוצרת BOSCH;
- שקע טעינה USB ועוד.
כולם איכותיים מאוד ומתפקדים ברמה גבוהה.
סיבוב קטן צליל גדול
לחיצה על כפתור ההתנעה והפעלת המנוע גורמת לצליל בשרני ונהדר לבקוע מהאגזוז. לרגע נדמה שהותקנה על האופנוע מערכת פליטה משופרת, אך למרבה ההפתעה זו מערכת הפליטה המקורית.
היציאה מהמקום מגלה מנוע שחי בטורים מאוד נמוכים בהשוואה לאופנועים אחרים בנפח דומה. משיכות קלות של המצערת והעלאת המנוע לסל"דים הגבוהים מ-5,000 גוררים העלאות הילוכים מהירות.
לא עושה רושם שהוא מחבב את הטווח העליון של קשת הסל"ד. בתוך העיר ההתנהגות של ה-500DS פנטסטית. הישיבה הגבוהה ואופי המנוע מאפשרים לרוכב להיות תמיד בשליטה.
משיכות מצערת קצרות גוררות תגובה מיידית מהמנוע וה-DS על מכלוליו האיכותיים, מגהץ די בקלילות גם את הרחובות הכי לא מטופחים בעיר.
לא כל כך מהר בבקשה
ביציאה מהעיר המנוע מאותת די מוקדם שטוב לו והוא מוכן להאיץ רק אם הוא באמת מוכרח. לוח המחוונים הדיגיטלי מראה באמצעו את הספרות 110 קמ"ש, כאשר משמאל מד הסל"ד מתייצב באזור ה-6. הוא עדין רחוק מלהגיע לשיא המומנט ב-8,500 סל"ד, או לשיא ההספק ב-8,500 סל"ד, אבל הרטט שהוא מייצר לא עושות חשק לשייט במהירויות גבוהות.
קרוסאובר כבר אמרנו? יצאנו לטיול
רכיבת מבחן 500DS לאזור הרי ירושלים כדי לבדוק איך הוא בתור קרוסאובר – כלי תחבורה שימושי ליום יום ואופנוע טיולים לסופי שבוע.
מה שסקרן אותי במיוחד זה איך הוא יתמודד עם סטיות קלילות מהכביש אל תוך שבילי קק"ל. בדרך לאזור מטה יהודה אספתי את אשתי והשותפה שלי למבחן, זרקנו ערכת קפה אל הארגז המקורי (מגיע בדגם המאובזר) ויצאנו לדרך.
יחסי ההעברה הקצרים כאמור מצריכים העלאת הילוכים מהירה בכל יציאה מהמקום, מה שהפך למטרד בדרך מלאת רמזורים. אך מה שהיה למינוס בצד אחד הפך לפלוס גדול בצד השני – מנוע הטווין של ה-500DS ישב ממש טוב על הכבישים הטכניים והמפותלים שהיו בדרך. יחסי ההעברה הקצרים באו לידי ביטוי אפילו טוב יותר בשבילי קק"ל אליהם סטינו בדרך.
מהשטח לכביש
למרות שגלגליו נעולים בצמיגי פירלי ANGEL שמותאמים ב-100% לכביש, רכיבה איטית על כורכר וחצץ מתקבלת בברכה. גלגול איטי בתוך כרמים, עם הנוף ההררי הנפרש לנגד עינינו, גרמו לנו לרגע לחשוב שאנחנו בחבל ארץ קסום כמו טוסקנה או פרובנס. בתקופה הנוכחית זו תחושה עילאית של חופש קסום שנמצא במרחק 30 דקות רכיבה מהבית.
חזרה אל הכביש, ה-500DS לועס את הכבישים המפותלים בהנאה. יחסי ההעברה הקצרים משאירים מקום רב למשחקי מומנט והילוכים. אפשר לבחור אם לתקוף פניות בקרביות "על הגז" או לשייט מאייפקס לאייפקס בקלילות רכה. הדרך חזרה הייתה ברובה על כבישים מהירים במהירות ממוצעת של 120 קמ"ש. לאורך זמן המושב מייצר תחושה לא נעימה, שיחד עם הרטט במהירות השיוט אילצה אותי לעצור מדי 20-30 דקות להתרעננות ושחרור איברים.
אז כמה זה עולה לנו?
בסופו של יום חזרנו הביתה עם כמה מסקנות. לונסין עושה יחסי ציבור מדהימים לסינים עם מותג VOGE שנראה ומרגיש כמו הדבר האמיתי. ה-500DS קרוב מאוד באיכויות שלו לכלים יפניים ובפרמטרים רבים הוא אפילו עולה על המתחרים שלו.
התהיה שלי היא דווקא סביב תג המחיר שלו – 47,000 ₪ (לדגם הרגיל). מחיר זה נמוך רק ב-5,000 ₪ מההונדה CB500X, שמוביל את טבלת מכירות האופנועים בישראל כבר כמעט ארבע שנים ברציפות. אין ספק שה-500DS מתהדר במכלולים איכותיים ומספק תחושה של חבילה בשלה וטובה.
אך האם הרוכש הפוטנציאלי יעדיף לקבל יותר בפחות כסף, או שמא יעדיף ללכת אל המוכר והבטוח ולשלם את ההפרש?
השחקן החדש יצטרך להוכיח את מקומו בשוק הישראלי ויש לו נתוני פתיחה טובים לתחרות הזו. מי שיבחר בו יקבל אופנוע טוב ובשל שמשלב נוחות ושימושיות יום יומית לצד טיולים מהנים ומגוונים בסופי השבוע.
טל סולומון
יח״צ / יצרן